Testünket károsító hatások

WellMassage - masszázs, svédmasszázs, gyógymasszázs

Mozgáshiány

Egyes felmérések szerint a táppénzes napok hátterének 40%-ában mozgásszervi bántalmak állnak. Nem véletlen, hogy manapság rendkívül sok a hátfájdalommal küzdő ember. A mozgásszegény életmód, az órákig tartó egy oldalú terhelés (ülés, állás) nagyon sok betegség melegágyát képezi. Sajnos a napi rohanás, a munkaorientált hétköznapok nehezen teszik lehetővé, hogy kicsit kiszálljunk a mókuskerékből és foglalkozzunk magunkkal! Pedig testünk meghálálja a törődést! Tornázzunk hetente legalább két alkalommal (melyet érdemes masszázzsal kiegészíteni). Mindenképpen olyan mozgásformát kell választani, amely örömöt okoz, és szívesen végzünk, hisz csak így lehet hosszú távú a „tervünk”.

Ülőmunka

Az ülőmunka több oldalról is károsítja szervezetünket. Nemcsak a hátat és gerincet, hanem szinte az összes ízületet próbára teszi (ínhüvelygyulladás, teniszkönyök). Nemcsak az ártalmas, ha túlerőltetünk egy testrészt, hanem az is, ha túlságosan megkíméljük azt. Az ülőmunka negatív hatással van a vénás-, és nyirokkeringésre is! Gyakori eset, hogy estére megdagadnak az alsó végtagok. A monitor előtt végzett ülőmunka további káros hatása, hogy (mivel a monitor 40-50 cm távolságban van) a szem folyamatosan egy pontra fókuszál, így a szem élettani funkciói és a látás folyamatosan romlik.

Monoton, vagy egy oldalú munka

Amilyet például a fogorvosok, fizikai munkások, árufeltöltők, szalagmunkások végeznek, folyamatosan bizonyos izmokat, izomcsoportokat vesznek igénybe. Ennek hatására ezek az izmok túlfeszülnek, megerőltetődnek, mások pedig elgyengülnek. A kialakult izomegyensúly-megbomlás a környező ízületekre is hatással van. Hosszú távon az ízületek degenerációjához, kopásához vezet, ha nem történik gyors „kompenzáció”.

Túlsúly

Társadalmunk egyik legnagyobb „civilizációs ártalma”. Rendkívül egészségtelen és nagyon megerőlteti szív-és érrendszert, légző rendszert, mozgásrendszert. A túlsúllyal küzdők szinte mindegyike előbb-utóbb derék-, csípő-, térdfájdalmakra panaszkodik, melynek hátterében szalagfeszülés, kopások állnak. A felesleges kilókat lassan, fokozatosan szabad csak leadni! Kerülni kell az ugrálós, szökdelős sportokat. Leginkább az aquafittnesst ajánlom mindenkinek, aki szeretne hatékony edzésen részt venni és közben védeni ízületeit.

Veleszületett vagy szerzett betegségek, traumák

Mozgásszervi betegségek, ill. balesetek után a mozgás szervrendszer rehabilitációja komplex terápiát igényel. Ennek sok esetben szerves része a masszázs, de minden esetben szükséges gyógytornász vagy orvos szakvéleményét kérni.

Amennyiben Ön is hasonló problémákkal szenved kérjen időpontot az elérhetőségeim egyikén, vagy kövesse Facebook és Instagram oldalaim további információkért.